Nu har renoveringsprojektet hållit på ett tag, och kontinuerlig information går ut direkt i brevlådan. Det finns dessutom en del annat vi vill informera om, så håll till godo!
Nycklar
Som vi informerade om förra veckan så var det inbrott i arbetsboden på tomten, och de nycklar byggarbetarna hade till porten stals. Nu har vi bytt ut låsen till porten, baksidan, vinden och takterassen, tvättstugan, soporna (moloken), bastun och cykelförrådet etc. De som nu ännu inte har hämtat sina nycklar kan göra det genom att maila till styrelsen på styrelsen@rindogatan27.nu så ordnar vi med överlämning mot attestering.
Renoveringen av fasad, fönster, balkonger och tak
Renoveringen av fasad och fönster är ju i full gång, och vissa har redan fått sina fönster återmonterade. Takarbetena kommer snart att påbörjas även de, och styrelsen ser gärna att så många frågor angående arbetena tas direkt med de som utför dem. Då kan bättre information erhållas, och framför allt snabbare. Kontaktuppgifter finns på de informationsblad som delats ut och lämnats i alla brevinkast.
Stämma
Samtidigt med detta nyhetsbrev delas en kallelse ut till samtliga medlemmar till årets stämma den 22 april kl 18.00. På grund av Covid-19 och de restriktioner som gäller för möten, så kommer stämman hållas enbart digitalt, precis som den extra stämma föreningen höll i December. Väl mött alla medlemmar!
Städdag och container
Då vi hade en container i samband med tömningen av balkongerna, kommer vi inte ha ytterligare en container i vår. Trots instruktioner slängdes dessvärre miljöfarligt avfall och elektronik i containern, vilket medförde en extra kostnad på 10000 kr för föreningen. Ska vi fortsätta ha en container måste vi kunna nyttja den på korrekt sätt, annars blir det inte hållbart.
Städdagen ställer vi in i år på grund av Covid-19, och då det ändå blir smutsigt kontinuerligt under renoveringsarbetena. Vi får göra det fint när allt är klart i stället!
Brandinspektion
Som vi informerat om har vi utfört lagstadgad brandinspektion, och fortsätter att åtgärda en del punkter. Ny branddörr vid hissen är exempelvis beställd, vi byter röklucka i trapphuset och mycket annat. Vi vill poängtera att i föreningens stadgar står det bostadsrättshavaren ansvarar för att det finns brandvarnare i lägenheten, samt att den fungerar.
Förråd
Föreningen har några “extra” förråd, utöver de som tillhör respektive lägenhet, och ifall man vill kan man ställa sig på kö för att, mot en avgift, hyra ett av dessa extra förråd. Är man intresserad av detta kan man kontakta styrelsen (styrelsen@rindogatan27.nu) för vidare administration. Ur brandsäkerhetssynpunkt är det också viktigt att föreningen vet vilka förråd som tillhör vilken lägenhet, och förteckningen är idag inte helt fullständig dessvärre. Då vi kommer att behöva uppdatera förteckningen ber vi alla lägenhetsinnehavare/förhyrare att meddela vilket förråd man har tillgång till idag, på ovan nämnda e-postadress.
Vidare information
Föreningens hemsida hittar ni som på www.rindogatan27.nu, där ni även hittar våra stadgar, medlemsregler, olika formulär, inloggningsinformation till medlemsportalen och mycket mer. I medlemsportalen hittar ni bland annat mäklarbild inför eventuell försäljning, avier för månadsbetalningar, lägenhetsinformation och kan även uppdatera era kontaktuppgifter som kan vara bra att ha ifall det händer något och vi behöver kontakta er brådskande.
Föreningen finns även på Instagram: karteschen1
Ifall ni har några frågor eller vet någon som inte får det här nyhetsbrevet går det självklart bra att maila till styrelsen på styrelsen@rindogatan27.nu
Vänliga hälsningar,
Styrelsen
BRF Karteschen nr 1